آخرین خبرها
خانه / اخبار / ارتباط بین شرکت‌های بزرگ و استارتاپ‌ها عاملی مهم برای تمرکز زدایی است

ارتباط بین شرکت‌های بزرگ و استارتاپ‌ها عاملی مهم برای تمرکز زدایی است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباط بین شرکت‎‌های بزرگ و استارتاپ‌ها نه تنها استراتژی درست برای رشد استارتاپ‌ها، بلکه عاملی مهم برای تمرکز زدایی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با سفر به استان مرکزی در نشست با فعالان حوزه فناوری اطلاعات استان افزود: صنایع بزرگ برای وارد شدن به دوران جدید باید از ابزار تکنولوژی بهره مند شوند و این ابزار تکنولوژی قاعدتا به وسیله کسانی ارائه می­شود که نزدیک ترین فاصله دانشی را در زنجیره تامین این شرکت­ها دارند.

ناظمی با اشاره به جنگ اقتصادی وشرایط رکود اقتصادی کشور که منجر به رشد صفر و حتی منفی در بیشتر بخش‌های اقتصاد شده، گفت: حوزه فناوری اطلاعات از محدود حوزه­های کشور است که در حال حاضر دارای رشد اقتصادی مناسب است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری گفت: فرصت های بکر و دست نخورده ای در بخش گردشگری وجود دارد و استارت آپ ها با ورود به این بخش می توانند باعث رونق و توسعه کسب و کار در این زیست بوم شوند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه به تشریح طرح نوآفرین پرداخت و تصریح کرد: در این طرح فرصت سه ساله‌ای به کسب وکارها داده می‌شود که براساس آن، سقف درآمدی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان در سال و سرمایه  کمتر از 250 میلیون تومان شرایط بهره مندی از معافیت‌های مختلف در حوزه مالیات، بیمه و … را در برداشته و آنها را تا رسیدن به مرحله بلوغ مورد حمایت قرار می دهد.

وی در ادامه گفت: براساس طرح نوآفرین، استارتاپ ها و اپلیکیشن‌ها می‌توانند تعداد کاربری که جذب می‌کنند، از وام ارزان قیمت استفاده کنند و همچنین طی دوره‌های مختلف بنا بر رشدی که شرکت‌ها دارند  مشوق‌هایی برایشان در نظر گرفته می‌شود.

براساس این گزارش، در این نشست محمدرضا دانش، مسئول فناوری اطلاعات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گزارشی از وضعیت فناوری اطلاعات استان را تشریح کرد و جمعی از فعالان حوزه IT نقطه نظرات خود را بیان کردند.

درباره‌ی عرفان مظاهری

عرفان مظاهری

حتما ببینید

شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کنند

استفاده شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات از تسهیلات صندوق توسعه ملی ممکن شد . به گزارش روابط عمومی نصر کشور، بر اساس دستور العمل جدید صندوق توسعه ملی و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *