آخرین خبرها
خانه / اخبار / اطلاعیه نصر کشور درباره تبعات اقتصادی کرونا ویروس

اطلاعیه نصر کشور درباره تبعات اقتصادی کرونا ویروس

1585990539839hngud6ak57340kceajl4l38fqs

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ( نصر ) با صدور اطلاعیه ای از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواست با ارسال مشکلات، آسیب‏ ها و زیان­ هایی که به واسطه بحران گسترش بیماری کرونا برای کسب ‏وکارها به وجود آمده است، راهکارهای پیشنهادی خود را در زمینه نحوه ادامه فعالیت کسب‏ وکارها به این سازمان، زمینه مطالبه از دستگاه های ذی ربط فراهم شود .

به گزارش روابط عمومی نصر کشور، در این اطلاعیه آمده است: همانگونه که مستحضرید با طولانی‌تر شدن شرایط ویژه‌ای که به علت شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمده، تبعات و مشکلات ناشی از آن نیز بروز بیشتری پیدا کرده است. طبیعتا طولانی شدن زمان بحران و ادامه روند فعلی بر پیچیدگی شرایط خواهد افزود و تاثیرات فراوانی را بر کسب‏وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد گذاشت.

آنچه مسلم است ادامه روند فعلی و تداوم این شرایط از میزان تحرک فعالان اقتصادی کاسته شده و تداوم فعالیت آن‏ها را با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد کرد. از طرف دیگر با کاهش این بحران نیز، تبعات و مشکلات اقتصادی ناشی از آن بر فضای کسب ‏وکار تاثیرات نامطلوب گسترده‌ای خواهد داشت. لذا به منظور ادامه فعالیت کسب ‏وکارها در شرایط فعلی و همچنین برای کاهش تاثیرات میان مدت و بلند مدت این بحران نیازمند اتخاذ تدابیر و تصمیمات ویژه‌ای از سوی تشکل‏ ها، نهادهای ذیربط و فعالان اقتصادی در این حوزه خواهیم بود.

در این راستا سازمان نظام صنفی رایانه ‏ای کشور در نظر دارد تا در هفته پیش‌رو پیشنهادها و راهکارهای خود را برای مدیریت این شرایط منتشرو ازمراجع ذیربط مطالبه کند.

شایان ذکر است همانطور که در اطلاعیه پیشین سازمان آمده، دبیرخانه مستقلی برای این منظور راه‌اندازی شده و نظرات تا پیشنهادهای فعالان این حوزه را جمع‌آوری کند. محورهای اصلی فعالیت دبیرخانه عبارتند از:

شناسایی چالش‌های کسب و کارهای حوزه
جمع‌آوری راهکارهای پیشنهادی برای مواجهه با چالش‌های شناسایی شده
اعلام چالش‌ها و راهکارها به دولت و حاکمیت و پیگیری اجرای آنها به عنوان یک مطالبه عمومی صنفی
معرفی نماینده به ارگانهای دولتی و حاکمیتی برای حضور در کارگروه‌های تشکیل شده برای اجرای راهکارهای پیشنهادی

لذا مجددا از کلیه فعالان اقتصادی در این حوزه دعوت می‌شود تا ضمن بیان مشکلات، آسیب‏ ها و زیان ­هایی که به واسطه این بحران برای کسب ‏وکارها به وجود آمده است، راهکارهای پیشنهادی خود را هم در زمینه نحوه ادامه فعالیت کسب‏ وکارها در شرایط فعلی (با لحاظ کردن اصل حداقل شیوع و حداکثر تحرک) و هم در زمینه کاهش تاثیرات اقتصادی نامطلوب بحران بر کسب‏ وکارها برای این دبیرخانه به نشانی الکترونیکی (info@irannsr.org) ارسال نمایند. نیک روشن است که این بحران کلیه کسب‏ وکارها را در سطح ملی در برگرفته و تبعات آن، کل فضای اقتصادی کشور را متاثر کرده و خواهد کرد. بنابراین ضمن این که بایستی میزان تاثیر این بحران بر بخش‏ های مختلف این حوزه مشخص شود، راهکارهای پیشنهادی باید با شرایط فعلی کشور تناسب لازم را داشته و امکان اجرای آن به لحاظ عملی فراهم باشد.

حتما ببینید

شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کنند

استفاده شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات از تسهیلات صندوق توسعه ملی ممکن شد . به گزارش روابط عمومی نصر کشور، بر اساس دستور العمل جدید صندوق توسعه ملی و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *